دوره 8، شماره 1 - ( Jan-Mar 1397 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 28-18 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pakdaman M, Shafiei M, Geravandi S, Hejazi A, Abdi F. The Interaction between Insurance Organizations and Health System: The Insurance Mechanism based on Game Theory. JCHR 2019; 8 (1) :18-28
URL: http://jhr.ssu.ac.ir/article-1-509-fa.html
پاکدامن محسن، شفیعی میلاد، گراوندی سارا، حجازی علی، عبدی فرهاد. تعامل بین سازمان های بیمه گر و نظام سلامت: مکانیزم بیمه ای بر مبنای تئوری بازی ها . مجله تحقیقات سلامت. 1397; 8 (1) :18-28

URL: http://jhr.ssu.ac.ir/article-1-509-fa.html


1- مرکز تحقیقات مدیریت و سیاستگذاری سلامت، گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
2- گروه مدیریت خدمات بهداشتی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد
3- گروه مدیریت بهداشت و اقتصاد، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران
4- گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
5- گروه مدیریت خدمات بهداشتی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد ، farhadtl@hotmail.com
چکیده:   (4663 مشاهده)
مقدمه: در راستای دستیابی به بالاترین سطح تعاملات اثربخش بین دو سازمان بیمه گر و نظام سلامت، تلاش برای شناسایی چالش های ارتباطی موجود برای سیاستگذاران و تصمیم گیران مورد نیاز است. مطالعه حاضربا شناسایی رفتارهای تعاملی و با هدف طراحی مکانیزم بیمه ای جهت پوشش خلاءهای موجود  انجام شد.
روش ها : مطالعه حاضر به صورت ترکیبی شامل دو مرحله کیفی و کمی است. در فاز کیفی داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با تعدادی از متخصصین در امور بیمه ای در سازمان های بیمه گر و نظام سلامت جمع آوری و طبقه بندی گردید. در فاز کمی مطالعه به تعیین رفتارهای تعاملی بین دو سازمان پرداخته شد. بازی های طراحی شده مرتبط به این رفتارهای متعامل در بین کارشناسان و مسئولین دو سازمان توزیع گردید. در نهایت با کمک نرم افزار گام بیت مکانیزم بیمه ای طراحی و استراتژی های رفتاری تعاملی بهینه ارائه شد.
یافته ها:در فاز کیفی داده ها در 3 طبقه اصلی شامل :رفتاری و ارتباطی، ساختاری و مالی و کسورات و 11 زیر طبقه استخراج و طبقه بندی شد. در فاز کمی 35 استراتژی رفتاری تعاملی بهینه مشخص شد که 24 استراتژی مربوط به نظام سلامت و 11 استراتژی مربوط به سازمان های بیمه گر می باشد.
نتیجه گیری: بهترین استراتژی های رفتاری در تعامل بین سازمان های بیمه گر و نظام سلامت بمنظور پوشش خلاء های سیستم بیمه ای و بهبود تعامل بین این دو سازمان،در قالب 35 مورد جهت ارائه مکانیزم بیمه ای معرفی گردید.
     
مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: بهداشت عمومی
دریافت: 1397/12/18 | پذیرش: 1397/12/18 | انتشار: 1397/12/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله تحقیقات سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY 4.0 | Journal of Community Health Research

Designed & Developed by : Yektaweb