دوره 8، شماره 1 - ( Jan-Mar 1397 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 18-28 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pakdaman M, Shafiei M, Geravandi S, Hejazi A, Abdi F. The Interaction between Insurance Organizations and Health System: The Insurance Mechanism based on Game Theory. JCHR. 2019; 8 (1) :18-28
URL: http://jhr.ssu.ac.ir/article-1-509-fa.html
پاکدامن محسن، شفیعی میلاد، گراوندی سارا، حجازی علی، عبدی فرهاد. تعامل بین سازمان های بیمه گر و نظام سلامت: مکانیزم بیمه ای بر مبنای تئوری بازی ها . مجله تحقیقات سلامت. 1397; 8 (1) :18-28

URL: http://jhr.ssu.ac.ir/article-1-509-fa.html


1- مرکز تحقیقات مدیریت و سیاستگذاری سلامت، گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
2- گروه مدیریت خدمات بهداشتی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد
3- گروه مدیریت بهداشت و اقتصاد، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران
4- گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
5- گروه مدیریت خدمات بهداشتی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد ، farhadtl@hotmail.com
چکیده:   (812 مشاهده)
مقدمه: در راستای دستیابی به بالاترین سطح تعاملات اثربخش بین دو سازمان بیمه گر و نظام سلامت، تلاش برای شناسایی چالش های ارتباطی موجود برای سیاستگذاران و تصمیم گیران مورد نیاز است. مطالعه حاضربا شناسایی رفتارهای تعاملی و با هدف طراحی مکانیزم بیمه ای جهت پوشش خلاءهای موجود  انجام شد.
روش ها : مطالعه حاضر به صورت ترکیبی شامل دو مرحله کیفی و کمی است. در فاز کیفی داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با تعدادی از متخصصین در امور بیمه ای در سازمان های بیمه گر و نظام سلامت جمع آوری و طبقه بندی گردید. در فاز کمی مطالعه به تعیین رفتارهای تعاملی بین دو سازمان پرداخته شد. بازی های طراحی شده مرتبط به این رفتارهای متعامل در بین کارشناسان و مسئولین دو سازمان توزیع گردید. در نهایت با کمک نرم افزار گام بیت مکانیزم بیمه ای طراحی و استراتژی های رفتاری تعاملی بهینه ارائه شد.
یافته ها:در فاز کیفی داده ها در 3 طبقه اصلی شامل :رفتاری و ارتباطی، ساختاری و مالی و کسورات و 11 زیر طبقه استخراج و طبقه بندی شد. در فاز کمی 35 استراتژی رفتاری تعاملی بهینه مشخص شد که 24 استراتژی مربوط به نظام سلامت و 11 استراتژی مربوط به سازمان های بیمه گر می باشد.
نتیجه گیری: بهترین استراتژی های رفتاری در تعامل بین سازمان های بیمه گر و نظام سلامت بمنظور پوشش خلاء های سیستم بیمه ای و بهبود تعامل بین این دو سازمان،در قالب 35 مورد جهت ارائه مکانیزم بیمه ای معرفی گردید.
متن کامل [PDF 587 kb]   (225 دریافت)    
مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: بهداشت عمومی
دریافت: ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله تحقیقات سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Community Health Research

Designed & Developed by : Yektaweb