به دنبال پیشرفتهای فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی موبایلی، گوشیهای هوشمند در گسترهی وسیعی از نرمافزارهای کاربردی، زمینههای تجاری، اجتماعی، سرگرمی، اشتراکگذاری فایلها و سلامت مورد استفاده قرار گرفتهاند. روالهای فعلی محیطهای درمانی برای پذیرش بیمار، نوبتدهی و پرداخت هزینههای درمانی زمانگیر بوده و تا حدودی خستهکننده است. در گذشته، بیماران میبایست فرمهای پذیرش را پر کرده، منتظر مانده و نهایتاً در صفهای طولانی بادجههای پرداخت منتظر بمانند. در برخی از مکانها، نوبتدهی بصورت آنلاین و از طریق اینترنت قابل انجام است ولی هنوز بیماران میبایست با کارت یا شماره پذیرش به مرکز درمانی مراجعه کرده و با در دست داشتن دفترچهی بیمه و ارائهی آن به مسئول پذیرش از تخفیفها و خدمات بیمه استفاده کرده و فیش پرداخت هزینههای درمان را نیز دریافت کنند. بنابراین، مطالعه فعلی در نظر دارد تا مدلی را برای کلینیک درمانی با استفاده از نرمافزارهای کاربری ارتباط حوزه نزدیک پیشنهاد کند که البته در حال حاضر نیز نوبتدهی به بیمار در این مرکز بصورت آنلاین یا سیستم پاسخگوی تلفنی انجام میشود ولی همچنان زمان انتظار بیمار برای دریافت خدمات و پرداخت هزینههای آن بسیار بالا است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |