دوره 3، شماره 1 - ( Apr-June 1393 )                   جلد 3 شماره 1 صفحات 66-59 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- ، gerayllo65@yahoo.com
چکیده:   (8979 مشاهده)
مقدمه:رضایتمندی به عنوان یک شاخص کلیدی کیفیت مراقبت های بهداشتی در پیشرفت، تشخیص، درمان افرادی که نیاز به بهبودی دارند مهم است. در این پژوهش میزان رضایتمندی مددجویان و بیماران مراجعه کننده ازنحوه ارائه خدمات مراکز بهداشتی درما نی انجام شده است.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی(مقطعی) می باشدکه روی360 مراجعه کننده که به 13 مرکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد مراجعه کرده بودند بصورت نمونه گیری آسان انتخاب گردیدند انجام شد و داده ها توسط پرسشنامه استاندارد جمع آوری شد و پس از آن ، بااستفاده از نرم افزار SPSS18 و با آزمون های توصیفی، تی تست آنوا مربوطه تجزیه وتحلیل شد.
یافته ها : در بین 360 نفرشرکت کننده میانگین سنی افراد69/9±81/32 بود که شامل 135(8/37% ) مرد و 224(2/62%) زن بودند و303 نفر(2/84 %) متاهل بودند، 187 نفر (9/51٪) دارای تحصیلات دانشگاهی و 15 نفر (2/4٪) بی سواد بودند. نتایج نشان داد که رضایت بیش از 94 ٪ از شرکت کنندگان از زمان در حد متوسط و 4/49% شرکت کنندگان عمدتا در حد متوسطی از رفتار کارکنان رضایت داشتند.
نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که اکثر بیماران نارضایتی از تجهیزات را شکایت داشتند که باید در برنامه ریزی های آینده توسط مقامات در نظر گرفته شود.
متن کامل [PDF 415 kb]   (3284 دریافت)    
مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/3/24 | پذیرش: 1393/3/24 | انتشار: 1393/3/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.