1- ، gerayllo65@yahoo.com
چکیده: (8979 مشاهده)
مقدمه:رضایتمندی به عنوان یک شاخص کلیدی کیفیت مراقبت های بهداشتی در پیشرفت، تشخیص، درمان افرادی که نیاز به بهبودی دارند مهم است. در این پژوهش میزان رضایتمندی مددجویان و بیماران مراجعه کننده ازنحوه ارائه خدمات مراکز بهداشتی درما نی انجام شده است.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی(مقطعی) می باشدکه روی360 مراجعه کننده که به 13 مرکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد مراجعه کرده بودند بصورت نمونه گیری آسان انتخاب گردیدند انجام شد و داده ها توسط پرسشنامه استاندارد جمع آوری شد و پس از آن ، بااستفاده از نرم افزار SPSS18 و با آزمون های توصیفی، تی تست آنوا مربوطه تجزیه وتحلیل شد.
یافته ها : در بین 360 نفرشرکت کننده میانگین سنی افراد69/9±81/32 بود که شامل 135(8/37% ) مرد و 224(2/62%) زن بودند و303 نفر(2/84 %) متاهل بودند، 187 نفر (9/51٪) دارای تحصیلات دانشگاهی و 15 نفر (2/4٪) بی سواد بودند. نتایج نشان داد که رضایت بیش از 94 ٪ از شرکت کنندگان از زمان در حد متوسط و 4/49% شرکت کنندگان عمدتا در حد متوسطی از رفتار کارکنان رضایت داشتند.
نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که اکثر بیماران نارضایتی از تجهیزات را شکایت داشتند که باید در برنامه ریزی های آینده توسط مقامات در نظر گرفته شود.
مروری:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/3/24 | پذیرش: 1393/3/24 | انتشار: 1393/3/24